Thomas van den Berg over game development
Publicatiedatum:
Thomas van den Berg is game developer. Thomas geeft aan dat het programmeren binnen indie development vooral als middel gezien wordt, een van de zaken die nodig zijn om een game te kunnen maken. Dus een beetje "Just Make it Work". Verder bespreken we ook een aantal verschillen met bijvoorbeeld web development, en vertelt hij ons dat het ontwikkelen met Unity best laagdrempelig is.
Met host
Thomas van den Berg
- Noio site - link
- Twitter - @noio_games
- Cloud Gardens - Steam
Onderwerpen
00:00:33 Intro
00:23:16 Ontwikkelstack van Thomas
00:42:55 3d programmeren en shaders
00:57:24 Waarom het wiel opnieuw uitvinden?
01:14:29 Hoe bepaal je of een spel geld oplevert?
01:25:03 Games voor old skool machines
01:30:49 Tips
01:34:32 Outro
Show links
Tips
Saber
- In game photography door Frans Bouma : https://fransbouma.com/in-game
Bernard
- Generating fantasy maps : https://mewo2.com/notes/terrain/
Thomas
- Unity Tutorials: https://catlikecoding.com/unity/tutorials/
- De nieuwsbrief van Jendrik Illner: vaak best geavanceerd, maar er zit elke week wel iets toegankelijks bij. En alle artikelen zitten altijd vol afbeeldingen, want het gaat over graphics: https://www.jendrikillner.com/post/graphics-programming-weekly-issue-165/